SENIOREN VITAAL ALGEMENE VOORWAARDEN

Artikel 1 | Toepasselijkheid

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle mondelinge en schriftelijke offertes en overeenkomsten
van of met en alle daarmee verband houdende handelingen, zowel van voorbereidende als uitvoerende aard.

Artikel 2 | Bedrijfsomschrijving

‘SENIOREN VITAAL’ richt zich op coaching binnen het werkveld van seniorenproblematiek (persoonlijke ontwikkeling) en vitaliteit, in de meest ruime zin. ‘SENIOREN VITAAL’ is bij de Kamer van Koophandel ingeschreven onder nummer: 75783967.

Artikel 3 | Definities

Opdrachtnemer is in deze ‘SENIOREN VITAAL’, die deze algemene voorwaarden gebruikt bij het aanbieden van haar diensten. Opdrachtgever is in deze de COACHEE of zorgverlener/ overheid die gebruik maakt van de aangeboden diensten van ‘SENIOREN VITAAL’. Als overeenkomst wordt gezien alle afspraken die gemaakt worden tussen opdrachtgever en opdrachtnemer over de aan te bieden diensten. Deze afspraken worden schriftelijk bevestigd aan opdrachtgever na
een intakegesprek door opdrachtnemer. Opdrachtgever stuurt desgewenst voor aanvang van de opdracht één exemplaar getekend retour of bevestigt deze per mail.

Artikel 4 | Uitvoering van de overeenkomst

  1. Opdrachtnemer zal de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen uitvoeren. Opdrachtnemer heeft jegens
    de uitvoering van de overeenkomst
    een inspanningsverplichting en kan derhalve niet worden aangesproken vanuit een resultaatsverplichting.

  2. Door bevestiging van de overeenkomst en deze algemene voorwaarden geeft opdrachtgever toestemming
    haar N.A.W gegevens plus telefoonnummer te gebruiken voor vastlegging in het klantenbestand van opdrachtnemer voor administratieve doeleinden.

  3. De opdrachtgever draagt er zorg voor dat alle informatie, waarvan opdrachtgever aangeeft dat deze noodzakelijk
    zijn of waarvan de opdrachtgever redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze nodig zijn voor het uitvoeren
    van de overeenkomst, tijdig aan opdrachtnemer worden verstrekt.
    Indien deze gegevens niet tijdig zijn verstrekt behoudt opdrachtnemer zich het recht voor de uitvoering
    van de overeenkomst op te schorten.

Artikel 5 | Prijzen en offertes

  1. Alle offertes en prijsopgaven door opdrachtnemer gedaan, zijn vrijblijvend, zowel wat betreft prijs, inhoud en levertijd
    en vervallen na 30 dagen.

  2. Offertes zijn gebaseerd op de bij opdrachtnemer beschikbare informatie.

  3. Een overeenkomst komt tot stand op het moment dat de door opdrachtgever voor akkoord getekende offerte
    of contract door opdrachtnemer is ontvangen en geaccepteerd en/of per mail is vastgelegd.

  4. In de overeenkomst kunnen nadere prijsafspraken worden vastgelegd, zoals inhuur derden, inhuur accommodatie, middelen, reiskosten e.d.

Artikel 6 | Betalingsvoorwaarden

  1. Facturatie vindt plaats zoals aangegeven in de offerte. Betaling dient te geschieden door overmaking van
    NL23 RABO 0349 0768 39  t.n.v. SENIOREN VITAAL. De betalingstermijn die gehanteerd wordt is 14 dagen na factuurdatum.

  2. Bij niet tijdige betaling of het verzuimen van de betaling is opdrachtgever van rechtswege in verzuim en behoudt opdrachtnemer zich het recht voor de uitvoering van de overeenkomst met onmiddellijke ingang stop te zetten.
    Ook is opdrachtgever vanaf dat moment wettelijke rente verschuldigd over het openstaande bedrag. Indien opdrachtnemer de vordering ter incasso uit handen geeft is opdrachtgever tevens verschuldigd de gerechtelijk
    en buitengerechtelijke kosten die met deze incasso gemoeid zijn.

  3. Bij eventuele bezwaren aangaande de factuur dient opdrachtgever dit binnen twee weken na het ontvangen
    van de factuur schriftelijk kenbaar te maken bij opdrachtnemer.

Artikel 7 | Duur en beëindiging

  1. De overeenkomst tussen opdrachtgever en opdrachtnemer kan ten alle tijden op ieder gewenst moment door beide partijen worden beëindigd dan wel worden verlengd.

  2. De beëindiging van de overeenkomst laat onverlet de financiële verplichting die nog nagekomen moeten worden.

Artikel 8 | Annulering door opdrachtnemer

Opdrachtnemer behoudt zich het recht om coaching en/of training te annuleren, zonder opgaaf van redenen, dan wel
een cliënt te weigeren. Opdrachtnemer verplicht zich de annulering c.q. weigering schriftelijk te bevestigen en betaalt
in dat geval 100% van het tot dan toe door opdrachtgever betaalde bedrag terug, waarmee de overeenkomst is beëindigd zonder verder verplichtingen of aanspraken over en weer.

Artikel 9 | Het verzetten van coaching afspraken

  1. Indien opdrachtgever de door haar/hem gemaakt afspraak binnen 24 uur voor de desbetreffende afspraak 
    annuleert zal opdrachtnemer de kosten
    in rekening brengen en is opdrachtgever verplicht deze te betalen. Afspraken die geannuleerd of verzet worden
    voor deze tijd zullen niet in rekening worden gebracht.

  2. Bij niet verschijnen van de opdrachtgever op een geplande afspraak worden de kosten voor deze afspraak
    in rekening gebracht en is opdrachtgever verplicht deze te betalen.

  3. Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor afspraken te verzetten of te annuleren indien zij
    niet naar behoren uitvoering kan geven aan de overeenkomst. 

Artikel 10 | Geheimhouding

  1. Beide partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alles wat is besproken tijdens of in het kader van de coaching sessies, trainingen of adviesopdrachten.

  2. In het geval van dreigend gevaar voor zowel opdrachtgever als de samenleving behoudt opdrachtnemer zich het recht de geheimhouding te doorbreken en zal zij de daartoe bevoegde en bestemde instanties inlichten.

  3. Indien op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak opdrachtnemer gehouden is vertrouwelijke informatie aan door de wet of de bevoegde rechter aangewezen derden mede te verstrekken en opdrachtnemer
    zich ter zake niet kan beroepen op een wettelijk dan wel door de bevoegde rechter erkend of toegestaan recht
    van verschoning, dan is opdrachtnemer niet gehouden tot schadevergoeding of schadeloosstelling.

Artikel 11 | Aansprakelijkheid

  1. Opdrachtnemer aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid, hoe dan ook, voor schade ontstaan door of in verband
    met door haar verrichte diensten.

  2. De aansprakelijkheid van opdrachtnemer is beperkt tot de factuurwaarde van de opdracht, althans dat gedeelte
    van de opdracht waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.

  3. In afwijking van hetgeen in lid 2 van dit artikel is bepaald, wordt bij een opdracht met een langere looptijd dan zes maanden, de aansprakelijkheid verder beperkt tot het over de laatste zes maanden verschuldigde factuurbedrag.

  4. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor directe of indirecte schade die opdrachtgever lijdt ten gevolge van handelingen of beslissingen genomen naar aanleiding van of tijdens een training, coaching sessie of adviesopdracht. Opdrachtgever blijft ten alle tijden zelf verantwoordelijk voor gemaakte keuzes.

  5. Elke aansprakelijkheid van opdrachtnemer voor bedrijfsschade of andere indirecte schade of gevolgschade,
    van welke aard dan ook, is nadrukkelijk uitgesloten.

Artikel 12 | Klachtenprocedure

  1. Indien opdrachtgever klachten heeft over de verrichtte werkzaamheden dient zij/hij dit binnen 14 dagen
    na het ontstaan van de klacht schriftelijk kenbaar te maken bij de opdrachtnemer.

  2. Na kennisname en bespreking van de klacht met opdrachtgever zal opdrachtnemer zo goed mogelijk uitvoering
    geven aan de gekozen oplossingsrichting.

Gorinchem

Den Bosch

Breda 

Werkdagen: ma-do

Gerlinde van Dongen

Seniorencoach
Info@senioren-vitaal.nl


0630289193

Senioren Vitaal

KVK 75783967

BTW-ID NL 002110708B84

REK NL23 RABO 0349 0768 39